Niels Peder Holm holdt foredrag om bla hans barndom, hans tid som plejehjemsleder i Kerteminde og jobbet som bedemand. Hans fortællinger var krydret med meget humor så lattermusklerne blev rørt. Han nyder nu sit otium ved bla at tage ud at spille sammen med en ven, holde foredrag om livsglæde. Grin 3 minutter hver dag er hans råd.