På en dejlig forårsdag tog vi afsted til Middelfart, hvor vi skulle se Clay Keramikmuseet.
Vi blev modtaget af guiden, som førte os ind i keramikkens verden. På rundvisningen fortalte han hvordan leret blev til det færdige produkt. Museet rummer mange forskellige former for keramik, lige fra Saxbos genkendelige vaser, skulpturer som lignede dyr og Flora Danica porcelæn.
Vi nød en dejlig frokost i cafeen, som har en meget god udsigt ud over Lillebælt.
Efter frokosten gik vi keramikruten, hvor vi så flere skulpturer. Ruten går igennem den gamle bydel af Middelfart. samt langs havnefronten.


